W maju odbyły się jedne z największych międzynarodowych targów opakowaniowych Interpack 2014 w Dusseldorfie, które po raz kolejny odwiedziła firma Arexim Packaging. Na tych targach wystawiali się tacy liderzy branży opakowaniowej jak Bech Packaging, SHB, Polipack, AFA Dispensing, Menschen, Aptar, Giflor, Rosinski, Promens, Rieke, Pet Power, RPC.
Na targach było dużo opakowań dla produktów spożywczych i dla transportu, trochę mniej dla produktów kosmetycznych i farmaceutycznych. Producenci opakowań spożywczych zwracali szczególną uwagę na materiały opakowaniowe, które mają zapewnić nie tylko bezpieczeństwo produktu, ale również maksymalnie długi czas przydatności do spożycia. Nie zawsze oznacza to zabezpieczanie przed powietrzem i hamowanie procesów utleniania, czasami może to być nawet szkodliwe, dlatego producenci opakowań przedstawiali nowe innowacyjne rozwiązania.
Wśród nowości było opakowanie z zamknięciem, które zawiera suche składniki produktu. Po wciśnięciu górnej części zamknięcia proszek wsypuje się do pojemnika z wodą, potem trzeba opakowanie wstrząsnąć i produkt jest gotowy do spożycia. To jest idealne rozwiązanie dla witamin, probiotyków, aminokwasów, pokarmu dla dzieci oraz dla wielu innych produktów, które powinny być spożywane bezpośrednio po wymieszaniu z wodą albo innym płynem.
Wielu producentów prezentowało opakowania -bio, więc można było zauważyć, że nadal istnieje trend na opakowania ekologiczne. Popularnością cieszyły się zamknięcia małych wymiarów, płaskie, lekkie z minimalną ilością plastiku. Takie zamknięcia były w ofercie nawet kilku producentów, które kompletują się z butelkami i tubami.
Na targach można było znaleźć dużo nowości. Wśród nich ciekawe pompki talerzykowe, które dozują płyn przy naciśnięciu. Ponownie pojawiły się tuby z kroplomierzem, które już wcześniej były znane, ale nie znalazły odbiorcy na rynkach wschodnich. Może tym razem tuby przypadną do gustu firmom farmaceutycznym. Producenci tub przedstawili wiele przykładów nadruku na swoich produktach, w tym sito-druk, druk cyfrowy i laserowy, a także druk na całej powierzchni tuby 360º, nawet w miejscu łączenia z laminatem.
W czasie targów niektóre opakowania zdobyły nagrody specjalne, m.in. opakowanie ze stabilnym dnem typu Doypack (elastyczne opakowanie z PET), które ma wbudowaną wygodne uchwyty i „szyjkę”, pozwalającą wielokrotnie otwierać i zamykać opakowanie. W konkursie WorldStar Awards Złotą Nagrodę otrzymało opakowanie ze Stanów Zjednoczonych pt. „inteligentny rozmiar opakowania”. Opakowanie to składa się ze skrzynki z karbowanego kartonu, ale w przeciwieństwie do konwencjonalnych pudeł jest ono dostosowane do optymalnego rozmiaru, co przy tej samej ilości towaru pozwala wykorzystać o 15% mniej tektury falistej, zredukować zastosowanie folii w pakowaniu palet o 60% oraz o 20%.zmniejszyć koszty utylizacji.
Wrażenia firmy Arexim Packaging były bardzo pozytywne i na pewno w przyszłym roku również wybierzemy się na targi Interpack.