Jesteś tutaj

Sekret Szczęśliwych Pracowników

Minęło już ponad 5 miesięcy, odkąd Zespół AREXIM PACKAGING wdrożył krótszy czas pracy. Zainspirowani trendem skrócenia dnia pracy

 w najbardziej progresywnych firmach świata (Toyota,Bosch, Daimler i innych) również wprowadziliśmy tą zmianę  jako pierwsza firma handlowa w Polsce .

Dlaczego podjęliśmy taką decyzję i jak to wpłynęło na funkcjonowanie firmy?

Wprowadzając krótszy dzień pracy kierowaliśmy się dobrem naszych pracowników oraz wzrostem efektywności ich pracy.

Krótsze godziny działania biura pozwalają członkom naszego zespołu na dłuższy wypoczynek i rozwój osobisty po pracy.

Zajęcia językowe, sportowe, dodatkowy czas spędzony z rodziną lub po prostu, chwila dla siebie i swojego hobby – to wszystko nas

ubogaca, buduje poczucie własnej wartości i korzystnie wpływa na kreatywność.  Ponieważ chcieliśmy wzmocnić te cechy u naszych

pracowników zaoferowaliśmy im nowe godziny pracy. Wierzymy, że wypoczęci i spełnieni życiowo będą bardziej skupieni, pomysłowi,

lepiej zorganizowani i odważni w wykazywaniu własnej inicjatywy. Wszystko to, przekłada się na ogólną jakość pracy i tym samym

zadowolenie naszych klientów.

 

 

Jak ten system wygląda na co dzień?

Już od pięciu miesięcy nasi zrelaksowani i pełni energii pracownicy przychodzą do biura na godzinę 8:00 i mogą wyjść o 14:00.

Jest to korzystne zwłaszcza w sytuacji, gdy ktoś ma do załatwienia sprawy w urzędzie lub wizytę u lekarza. Każdy z nas ma

świadomość, że swobodnie może wyjść o 14:00 - bez tłumaczeń, czy poświęcania dni urlopowych. Nie znaczy to, że wraz z wybiciem

wskazanej godziny wyłączamy komputery i zamykamy biuro. Każdy, kto nie zdążył wykonać swoich obowiązków bez przeszkód może

zostać w pracy do zakończenia spraw służbowych. I wielu rzeczywiście korzysta z tej możliwości. Cały czas testujemy ten model pracy

i staramy się go udoskonalać. Jeśli doszlibyśmy do wniosku, że działa to na niekorzyść firmy i naszych klientów, powrócilibyśmy

do 8-godzinnego dnia pracy.

Czy skrócenie czasu pracy wpłynęło na jej efektywność?

Wprowadziliśmy 6-godzinny tryb pracy, jako projekt testowy, który będzie kontynuowany, o ile firma utrzyma wysokie wyniki. Jak na razie,

tak właśnie się dzieje. Potwierdzają to wyniki księgowe – rosnąca sprzedaż, nowi klienci. Mimo skrócenia dniówki o dwie godziny specjaliści

AREXIM intensywnie pracują. Ciągle rozszerzają asortyment, odwiedzają polskie i światowe targi branżowe, uruchamiają kolejne kanały

komunikacji z klientami, opracowują projekty edukacyjne dla branży. W 2019 roku wraz z wprowadzeniem 6 godzin pracy otworzyliśmy

produkcję firmowych modeli opakowań, wprowadziliśmy na rynek nową markę,  zorganizowaliśmy dla klientów dwie konferencje szkoleniowe

i Plebiscyt Twórcy Piękna 2019 wśród firm kosmetycznych.

Kto w takim razie stoi za tym sukcesem?

Przede wszystkim są to nasi pracownicy. To ich zapał, kreatywność i profesjonalizm budują wyniki, napędzają sprzedaż. Doceniamy ich wkład w rozwój firmy. Dlatego proponujemy im liczne benefity od krótszego dnia pracy zaczynając. Jednak nic nie wydarzyłoby się bez udziału naszego prezesa, który

stał za pomysłem wdrożenia nowego trybu pracy. Ufając naszym umiejętnościom wprowadził do firmy wyjątkową zmianę wiedząc, że nie zagrozi to jej wszechstronnemu rozwojowi, nad którym czuwa osobiście zapoznając się z każdym nowym projektem.

Dodatkowe dwie godziny dziennie na życie prywatne.

Po zsumowaniu przekłada się to na niemal cztery dodatkowe tygodnie wolnego czasu w ciągu roku. Tak jak firmy tworzą dodatkową wartość, aby przekonać klientów do pozostania z ich marką i kupienia większej liczby produktów lub usług, tak też powinny one podejmować takie metody względem pracowników, aby ich życie było lepsze, by byli bardziej produktywni i zaangażowani, a nie odkładali na później, popełniali błędy i wypalali się. 6-godzinny tryb pracy jest trudny do wprowadzenia (fizycznie i finansowo), jeśli chodzi o produkcję, ale np. w marketingu, działach sprzedaży, zaopatrzenia i podobnych, jest to najlepsze co można zrobić – dla ludzi i dla firmy.